„Благодарим ви, приятели!“

Скъпи приятели на Гларус, 

наскоро приключи анкетата ни, в която ви попитахме за мнението ви по доста въпроси, свързани с Гларус и съм изключително щастлив, че толкова много хора се включиха и с добро сърце дадоха своите честни оценки, критики и похвали.  Благодарим на всички, които изказаха своето мнение и за препоръките, които дадохте. Благодарим и на откровения „хейт“, който в интерес на истината беше много малко. 


Бързам да отговоря на най-нетърпеливите: Да, пивоварната е отворена за всеки, който иска да  види как се случва целия пивоварен процес и да опита прясна Гларус на място. Лятото наближава, с. Слънчево край Варна е чудесна дестинация, чувствайте се поканени! 
От анкетата разбрах, че усилията ни за поддържане на постоянно високо качество са били разбрани и оценени, и изключително много се радвам за това! Правим го заради вас - всичките хиляди евро инвестиции в оборудване и в ноу хау са именно затова - за да получите професионално отношение и постоянство от един български производител, който цели да ви поднесе най-доброто в бранша на изключително достъпни цени.


Много от вас споделят, че биха искали да видят нови бири в портфолиото на Гларус. Ние непрекъснато мислим в тази посока - до края на настоящата година ще бъдат пуснати още 4-5 нови продукта в Signature (честито на спечелилите абонамент - те ще ги получат първи!). Първата нова бира за тази година, която бяхме нарекли „Oh, Double 7“ вече е изчерпана. Но не се отчайвайте. Следващата нова бира ще излезе след Великденските празници - pale ale с експерименталния и непознат у нас хмел Jester. 


Новите бири ще бъдат в серията Signature или иначе казано, нашата серия за къси експериментални варки. Много е трудно да създадем и задържим в основното портфолио нова бира и основната причина е в това, че родният крафт пазар е малък. Всъщност, направо е миниатюрен. Обемите, които може да се правят на този пазар са нищожни до степен, в която не може да се развива истински бизнес. Поради тази причина повечето крафт пивоварни са толкова малки и откровенно зле оборудвани (което само по себе си не значи, че правят лоши бири!). Тази специфика на нашия пазар води до липсата на адекватни инвестиции и развитие на пивоварните. В това отношение ние сме изпреварили времето. Нашият капацитет е  голям за пазара ни и ние много внимаваме какви нови продукти пускаме и как ги реализираме. Поради изброените причини ние не можем да си позволим да произведем някои от препоръчаните ни стилове, защото няма да можем да продадем варките си. Пример в това отношение е така популярният напоследък NEIPA, както и повечето белгийски стилове. 


Може би тук е мястото да обърна внимание и на още една препоръка, която сте ми споделяли и преди в лични съобщения - на всеки съм обяснявал подробно, но сега имам възможността да разкажа пред всички. Става въпрос за възвращаемостта на амбалажа. За съжаление, това е абсолютно невъзможно за компания от нашата големина. Процесът на събиране,измиване и повторно пускане на амбалаж в търговската мрежа е ефективен когато се прави в милиони, а може би и в десетки милиони бройки. Този процес изисква и сериозна организация като въвеждане на депозитна система, каси, обратно изкупуване и не на последно място сериозни инвестиции в техника. Ако всички ние рециклираме бутилките вярвам, че ще оставим подобно малък въглероден отпечатък спрямо ако правим изкупуване. И на края нашите бутилки не случайно стоят в кашони, тъй като съхранението на тъмно е основно изискване при добрите практики за съхранение на непастьоризирана бира.

Сигурно има още много неща, които може да си кажем - благодаря ви още веднъж за съпричастността,  за откровеността, за страстта и желанието ви за разговор - щастлив съм, а и екипа ми също, че споделяме една общност на диалог и страст към хубавата бира! Всичко, което сте ни казали, сме го взели присърце и дори да не намирате конкретен отговор в това обръщение, имайте предвид, че сме го отбелязали и си мислим за решения. 
Надявам се, че ще имаме много поводи да се срещаме! 

Наздраве!
Ваш Деян Иванов

Последни новини

Главният пивовар на Гларус Крафт Трейдинг Деян Иванов пред в. Дневник: "Инвестираме в разширяване и нови продукти"

Главният пивовар на Гларус Крафт Трейдинг Деян Иванов пред в. Дневник: "Инвестираме в разширяване и нови продукти" "Това, че сме относително по-големи ни д...

Прочети още

Гларус е на Untappd - социалната мрежа за любители на бира!

Включете се в едно нестандартно бирено приключение - най-голямата социална мрежа за любители на бира - Untappd! Ние от Гларус сме вече там и можете да ни подкрепите на ht...

Прочети още

Тройна премиера за новата Glarus Black Sea IPA

Представяме ви най-новата бира от семейството на Glarus - Black Sea India Pale Ale – IPA ("Черноморска ИПА"). С нея слагаме началото на серията Glarus Signature...

Прочети още